Uloge u Scrum-u

Scrum nas elegantno zavarava. On je jedan od okvira koji je najlakše razumjeti a najteže dobro implementirati. Kažem “dobro implementirati” jer naslijeđena jednostavnost Scrum-a može nas zavesti da pomislimo da ga je lako implementirati, kada su u stvarnosti potrebne godine da se dobro prakticira. Čini se da Scrum ide protiv svega što smo naučili u mnogim, mnogim godinama tradicionalnog (waterfall) razvoja. Razumljivo je da je potrebno vrijeme da se odviknemo od naših loših navika i prilagodimo se novoj realnosti.

U ovom tekstu dajem kratak uvod u uloge u Scrum timu.

Scrum Master

Trkaći automobil ima instrumente i senzore kojima se nadgleda motor koji također ima ulje. Bez ulja, motor bi prestao raditi, uništavajući pri tome sebe. Ulje je svuda, omogućujući da dijelovi motora „rade kao podmazani“, hladeći ih i osiguravajući dobru performansu pod opterećenjem.

Scrum Master je takav. On ima ugrađene senzore i instrumente koji mu omogućavaju da uoči kada tim ne daje rezultate prema svojim sposobnostima i ima vještine (mazivo) potrebno da pomogne u popravljanju grešaka. Biti Scrum Master je težak posao. Dobar Scrum Master je neko ko razumije neverbalnu komunikaciju, osjeća se sigurno u konfliktnim situacijama, efektivan je komunikator, može izgraditi povjerenje i zaslužiti poštovanje, i razumije dinamiku tima. Dobar Scrum Master evoluira razvojni proces. On gradi povjerenje ne samo unutar tima, već i sa klijentima.

Product Owner

Osnovni cilj Product Owner-a je da se vizija koju su tražili stejkholderi/klijenti implementira od strane tima. Product owner ovo postiže radeći sa stejkholderima, kako bi razumio potrebne funkcionalnosti sistema u razvoju. Potom će Product Owner pisati korisničke priče (user stories) ili će ih pisati radeći zajedno sa klijentima. Korisničke priče idu u Product Backlog.

Product Owner upravlja i predstavlja interese stejkholdera i klijenata.

Vratimo se na model automobila. Ako je Scrum Master kao ulje i senzori mašine, Product Owner je poput vozača. Product Owner usmjerava automobil u pravom smjeru i pravi stalne korekcije smjera potrebne da ostane na pravom putu i isporuči rezultate. On predstavlja interese klijenata i stejkholdera. Njegov posao je da uspostavi, održava i komunicira viziju proizvoda timu i drugim stejkholderima, upravlja povratom investicije (ROI) i finansijama projekta i donosi odluke kada da pusti oficijelni release (uz pomoć informacija koje dobija od klijenta i stejkholdera). Product Owner je osoba na kojoj je konačna odgovornost za uspjeh ili propast projekta. On odlučuje šta se razvija, kada se razvija, i da li ono što je razvijeno zadovoljava očekivanja.

Razvojni tim

Razvojni tim je motor trkaćeg automobila. Sve vozačke vještine i svo ulje na svijetu nisu od koristi automobilu bez motora. Razvojni tim izvršava viziju Product Owner-a uz pomoć Scrum Master-a. Tim je sastavljen od ljudi potrebnih da urade posao – developeri, testeri, arhitekti, dizajneri – svi koji su potrebni. Razvojni tim je idealno sastavljen od ljudi koji su u punom radnom angažmanu posvećeni jednom projektu. Razvojni tim je odgovoran za upravljanje svojim radom, svojim obavezama i izvršenju tih obaveza.
Većina Scrum materijala će reći da je idealna veličina tima 7, plus ili minus 2 ljudi. Ja preferiram parne brojeve jer to bolje podržava integraciju sa XP inženjerskom praksom. Tim je upravo to, tim – uloge i titule bi trebalo ukloniti jer to pomaže razvoj „drugarstva“ u timu. Cilj je ukloniti način razmišljanja „Ja sam developer i ja samo pišem kod“ i pomjeriti pažnju tako da „Ja sam član tima odgovoran da isporuči ovaj rezultat i ja to ne mogu uraditi sam ” – zaživi u timu. U Scrum timu, testeri mogu pisati kod a developeri mogu pisati testove – kros-funkcionalnost je dobra stvar.

About the author
Mitch Lacey
Author: Mitch LaceyWebsite: http://www.mitchlacey.com
Agile Software Practitioner, Coach and Author at Mitch Lacey & Associates
About:
Mitch Lacey is an agile practitioner and trainer. Mitch has been managing projects for over fifteen years & is credited with many plan-driven & agile projects. He is the author of "The Scrum Field Guide", a book targeting teams adopting Agile and Scrum practices. Mitch honed his agile skills at Microsoft Corporation, where he successfully released core enterprise services for Windows Live. Mitch's first agile team at Microsoft was coached by Ward Cunningham, Jim Newkirk & David Anderson. While at Microsoft, he transitioned from Program Manager to Agile Coach, working hand-in-hand with groups throughout their transition to Agile practices. After Microsoft, Mitch was the Agile Practice Manager at Ascentium Corporation where he practiced agility on the projects he ran every day while coaching customers on agile practices and lessons on agile adoption worldwide. As a Certified Scrum Trainer (CST), PMI Project Management Professional (PMP®) and Agile Certified Practitioner (ACP®), Mitch shares his experience in project and client management through Scrum Alliance Certified Scrum courses, agile coaching engagements, conference presentations, blogs & white papers. He has published many papers including “Adventures in Promiscuous Pairing”, “Transitioning to Agile: Key Lessons Learned in the Field”, "The Impacts of Poor Estimating - & How to Fix It", a variety of papers for Microsoft and "Immersive Interviewing - Building Great Agile Software Teams". He has presented at Agile Alliance Agile 2006, 2007, 2008 and 2009 conferences, the 2008 Better Software Conference and the 2008 - 2013 SQE Agile Development Practices conferences. He has managed tracks for the Agile conference since 2008 and was the conference chair for Agile2012 and Agile2014. Mitch has served on the Board of Directors for the Agile Alliance (2011-2012) and the Scrum Alliance (2010-2011, 2014).

Prethodni događaji

Naše usluge

Kontaktirajte nas

Bosnia Agile
Milana Preloga 12, Sarajevo 71000
Bosna i Hercegovina

Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.
www.agile.ba